کل نماهای صفحه

۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

چهار فصل....

داشتم آهنگ چهار فصل رو گوش می دادم و تو عوالم خودم سیر می کردم (البته منظورم اینه که داشتم می خوابیدم. یه عادته که موقع خواب حتما باید یه موسیقی آرامش بخش گوش کنم.)
همینطوری که آهنگ رو گوش می کردم و از تغییر فصول لذت می بردم با خودم فکر کردم که چقدر خوب می شد که ما هم تو فرهنگ خودمون مشابه این کار رو می داشتیم.
خلاصه اینکه خیلی ذهنم رو درگیر کرده بود.....
امروز که به اینترنت وصل شدم و ایمیل هام رو چک کردم دیدم یکی از دوستان برام آدرس وبسایت استاد محمود فرشچیان رو فرستاده. منم که عاشق نقاشی ام ؛ برای همین وقت رو تلف نکردم و سریع روی لینکی که دوستم فرستاده بود کلیک کردم و وارد گالری آثار استاد شدم.
واقعا کار های استاد فوق العاده و جذاب بودند و من رو محو خودشون کرده بودند.
همینطوری که تو نقاشی ها می چرخیدم ، عنوان یکی از نقاشی ها نظر من رو به خودش جلب کرد. و اون عنوان چیزی نبود جز: Four Seasons .
روی عنوان تابلو کلیک کردم تا تصویر رو بزرگ ببینم.
واقعا تصویر حیرت آور و زیبایی هست.

درسته که اثر وی
والدی زیبا و آرامش بخشه اما روح ِ چهار فصل در فرهنگ ایرانی در این اثر نهفته هست.

ما ایرانی ها تقریبا برای تمام آثار غربی که مشهور شدند مشابه های کهن تر و زیباتری داریم. پس چه خوبه که برگردیم و این زیبایی ها رو کشف کنیم و به بقیه هم معرفی کنیم...


این هم تابلوی زیبای «چهار فصل» اثر استاد محمود فرشچیان:

(برای مشاهده ی این اثر در مقیاس بزرگتر روی تصویر زیر کلیک کنید)
(برای ورود به سایت استاد فرشچیان اینجا کلیک کنید)

۲ نظر:

  1. چهار فصل
    اين چهار فصل را سالها قبل بهتر مي شد درك كرد.
    اون موقع كه پرتقال و مركبات تو زمستون پيدا ميشد.و گوجه فرنگي تو مرداد و شهريور.هيچ وقت از سال ديگه گوجه فرنگي نمي ديدي.تابسون كاملا تابسون و زمسون ، زمسون . گرما در سرما وسرمادرگرما نداشتيم.
    اون دوماه كه گوجه فرنگي بود. همه تو كار تهيه رب گوجه فرنگي بودن.
    خوش سليقه هاهم گوجه فرنگي هارو حلقه حلقه مي كردن وخشك مي كردن . مثل تسبيح به نخ مي كشيدن.
    و زمستون مي ريختن تو آبگوشت و خورش و چقدر هم خوشمزه مي شد.
    اره اون موقع چار فصل خيلي اهميت داشت. وخلاقيت آدم ها هم خوش رو نشون ميداد.
    خونه هاي كويري و بعضي جاهاي ديگه مربع شكل بود و چهار طرف مسكوني بود. و چار فصل
    توزمسون مي رفتن اتاق رو به افتاب.تو تابسون تو ايوان بزرگ و....
    تابسون همه تو كار تهيه ي ذغال و گوله خاكه ذغال براي داخل كرسي بودن.

    پاسخحذف
  2. چهار فصل هم چهار فصل قدیم

    پاسخحذف