کل نماهای صفحه

۱۳۸۸ آبان ۱۶, شنبه

روزنامه...!روزنامه...! آخرین خبر....!!!!


یه خبر مهم.

از طریق سایت گوگل یه موتور جستجو به نام وبلاگ خودمون ساختم. (مثل عکس پایین)
که می تونید از اینجا وارد صفحه ی ِ موتور جستجوی اختصاصی وبلاگ سایبان بشید هم می تونید از تو قسمت امکانات وبلاگ که همین گوشه ی سمت چپ وبلاگ هست (سمت چپ من یا شما؟) روی لینکش کلیک کنید.

من این صفحه رو Home Page خودم کردم. اگه دوست داشته باشید می تونید شما هم این کار رو بکنید که هر دفعه مرورگرتون رو باز می کنید این اسم بیاد جلو چشمتون و بیاید به وبلاگ سر بزنید که از تنهایی در بیاییم.

این هم نمای صفحه ی موتور جستجوی وبلاگ سایبان آرامش ماه ماییم (خشک سیم):


۷ نظر:

  1. جالب بود ولي من دقيقا متوجه قابليت هاي اين homepage نشدم.اولش خيلي خوشحال شدم چون فكر كردم يه موتور سرچ روي محتويات و بلاگه.

    من فكر مي كنم نياز منديهاي اين وبلاگ اينهاست:

    1-امار مراجعين.(از سايت هاي خارجي استفاده كنيم.)
    ما واقعا نمي دونيم روزانه چند نفر اين وبلاگ رو مي بينن.

    2-جستجوروي كلمات و تصاوير وبلاگ

    3- از امكانات خوبي كه blog fa داشت . اين بود كه وقتي ما روي نام نويسندگان وبلاگ كليك مي كرديم. كليه مطالب نوشته اون شخص رو در يك صفحه مي ديديم.

    پاسخحذف
  2. خوب
    يه ملزو مات ديگه اي هم هست كه وبلاگ رو چذاب تر مي كنه. و اونهم يه سري ابزار ها و لينك هاست كه ادم به طور مستمر به او نها نياز داره.
    بجاي اينكه هر بار بخواد دنبال او ن آدرس ها بگرده مي دونه يه جايي هست كه اونها رو مي تونه بدست بياره و انهم مثلا تو اين وبلاگه.

    البته تو اين موضوع يك نكته ي مهم و اساسي رو بايد رعايت كرد .
    اينكه بشدت مراقب باشيم, و مانع از اون بشيم كه اينجا تبديل به يه انبار از انواع و اقسام ابزار هابشه . و هيچ چيزي توش پيدا نشه.
    چون علائق متفاوت هست بنابر اين بايد ما روي ان دسته از علائق تا كيد كنيم كه افراد بيشتري خواهان اون هستند و ما مي تونيم اين كار رو با امار گيري بدست بياريم.
    يه سري ابزار حاشيه اي هم هست كه مي تونه براي وبلاك جالب باشه.
    براي دسترسي به اونها بهترين راه اينه كه او بالاي بالا روي كلمه ي وبلاگ بعدي كليك كنيم با اينكار به صورت تصادفي مابه يه وبلاگ ديگه از بلاگر مي ريم به سمت چپ و راست وبلاگ ها نگاه كنيم . ببينيم او نها براي جذاب تر شدن وبلاگشون چه راههايي رو انتخاب كردن و از اونها ايده بگيريم من چند تايي رو نگاه كردم . بعضي از او نها رو براتون مي نويسيم بقيه به عهده ي خودتون.

    ا- ساعت
    2-تطابق ساعت كشور ها
    3- متر جم گو گل
    4- rss
    5-




    يكي از همكارا توي يه دوره مديريت پروژه در سطح عالي شركت كرده بود دوره توسط مدرس خارجي و به زبان انگليسي ارايه مي شد.در توضيح فعاليت هاي پروژه اي استاد يك وبلاگ را مثال زده بود اينكه يك و بلاگ پروژه است كه بايد براش فكر كرد برنامه ريزي كرد.وبلاگ موفق حاصل تلاش مديراني موفق با نگاه و استراتژي پروژه مدار ايست.

    پاسخحذف
  3. خانوم ايازي
    مدتي است جنا بعالبي رو در فضاي مجازي زيارت نمي كنيم؟

    پاسخحذف
  4. سلام سلام سلااااااام:D

    دایی رضا من تا حد امکان ابزار هایی که گفته بودی رو تو وبلاگ گذاشتم.

    1- موتور جستجو روی وبلاگ.
    2- شمارنده ی افراد آنلاین، تعداد بازدید ها در روز، در ماه، در سال و کل بازدید ها. همچنین این شمارنده IP هر کس رو هم بهش نشون می ده.

    و اما یه سری از اون ابزار ها رو هم نذاشتم. دلیلش این هست که متاسفانه سرعت اینترنت توی ایران خیلی پایین هست. اگه بخوام ابزارهای تزئینی مثل ساعت و تطابق ساعت کشور ها رو بذارم وبلاگ سنگین می شه و دیگه بالا نمی آد. الان خیلی استقبال زیاده (!) وبلاگ سنگین تر هم بشه دیگه هیچکی بازش هم نمی کنه!:D

    اون امکانی که تو بلاگفا بود که با کلیک کردن روی اسم هر نویسنده مطالبش می اومد از امکانات خودِ بلاگفا بود. اینجا فکر نکنم این کار امکان پذیر باشه. البته یه کلک رشتی برای پیدا کردن مطلبای هر نویسنده وجود داره! اونم اینه که اسمش رو توی همون موتور جستجوی سمت چپ وبلاگ Search کنیم! (یه کم درصد خطا داره اما خوب جواب می ده:D)



    (خانم ایازی مدتی است جنابعالی رو در فضای مجازی زیارت نمی کنیم؟):D

    پاسخحذف
  5. آفرين
    به امير حسين
    كارت عالي بود

    ****

    تو ماه رمضون كه كار و كاسبي ساندويجي ها و رستوران ها كساد مي شه شروع مي كنن به تعميرات و بنايي
    و خوشگل سازي مغازه . امكانات جديدي رو براي مشتري هايي كه بعد از ماه رمضون مراجعه مي كنن فراهم مي كنن.
    خوب حالا هم كه كار و كاسبي ما كساده
    بهتره به سرو سامون دادن مغازه بپردازيم و امكاناتي رو به وبلاگ اضافه كنيم.

    ****
    يكي ديگه از امكاناتي كه مي شه به و بلاگ اضافه كرد
    مترجم گوگله . يه ايكون كوچولو داره كه من تو بعضي از و بلاگ ها ديديم.

    ****

    مورد ديگه بخش پيوند هاي وبلاگه. خوبه يه سري لينك هاي كاربردي رو ما تو پيو ند ها بذاريم . البته لينك ها بايد كاملا به درد بخور و واقعا كابردي باشن.
    بعلاوه كاملا طبقه بندي شده باشن.
    و از همه مهمتر مرتب آبديت بشن و اشغال ها و اونهايي كه بهشون مراجعه نمي شه حذف بش.

    ***
    مثلا با يه لينك از همين جا ايميل خودشون رو چك كنن.
    و به اطلاعات مورد نياز خودشون دسترسي پيدا كنن.
    در واقع اينجا مي شه يه ايستگاه براي رفتن به هر جا.
    اين كار بايد با يه استركچر و طبقه بندي دقيق انجام بشه تا دسترسي براي همه سهل و اسان باشه.

    ****

    ايجاد يه FAVORITهمگاني.
    اينكار رو مي تونيم به تدريج انجام بديم . اول بايد علائق مشتر ك رو پيدا كنيم.

    من تو پست بعدي اين كار رو شروع مي كنم.

    پاسخحذف
  6. امير حسين
    من جستجو تو وبلاگ را چك كردم.
    كلمات مختلف رو تست كردم و جواب گرفتم.

    در مورداون كه مطالب نويسنده مشخص رو بتونيم يكجا ببينيم هم با همين حستجو گر انجام مي شه
    براي جسنجو ي موثر بهتره واژه را داخل گيو مه بذاريم

    " "

    فقط من در مورد جستجوس اسم تو به نتيجه نرسيدم.

    مي توني دليلش رو پيدا كني؟


    2- در مورد شمارنده من چند بار وارد شدم ولي به شمارنده اضافه نشد
    شايد به خاطر IP تكراري باشه
    حالا من اين رو دو باره تست مي كنم.

    پاسخحذف
  7. امير حسين
    اين شمارنده كار نمي كنه
    من تست كردم
    از دو كامپيوتر وارد شدم
    1-شماره نمي اندازه
    2- من از دو جا ON LINEشدم ولي اون 1 را نشون مي داد
    3- IP ها هم همه تكراريه
    اون روكنترل كن

    ***

    ما پروژه بهينه سازي وبلاگ را همين جا ادامه مي ديم.

    پاسخحذف