کل نماهای صفحه

۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

درحاشیه


۴ نظر:

  1. گاهی اوقات تو فضای مجازی به مطالب جالبی بر می خورم
    که دوست دارم براتون بذارم.
    خیلی وقته که می خوام یه جایی باشه که این مطالب را برای شما بنویسم.
    بالاخره به این ایده رسیدم هر چن وقت یه پست میذارم به اسم در حاشیه و مطالبی که به نظرم جالب اومده در بخش نظرات می ذارم با شرایط زیر:
    1-من نظرات را نه تایید می کنم نه تکذیب. اینها فقط نقل قوله.
    2-نیازی به ذکر مرجع نمی بینم چون غالبا اتفاقی به اونا بر خورد می کنم.
    3-شما هم اگه مطالبی دیدید که براتون جالب بود می تونید اینجا بیارید. البته با رعایت قانون نا نوشته ای که همه قبول کردیم
    پس با اجازه شروع می کنم.
    رژیم غذایی برای همه !

    بنام یگانه خداوند مهربان شفا بخش

    سلام

    با توجه به درخواست دوستان عزیزم مبنی بر اعلام نوعی رژیم غذایی در جهت سلامتی و تناسب اندام بر آن شدم تا رژیمی را به دوستان گرامی ارائه نمایم.

    لیکن این رژیم با بقیه رژیم هایی که تا حالا گرفته و یا شنیده اید فرق دارد و هدف من از ایجاد این گروه همین بود یعنی تغییر تدریجی عادات زشت غذایی برای اعضا اما بدلیل تقاضاهای دوستان گرامی ، انقلابی را که قصد داشتم در عرض چند ماه بوجود آورم را در همین رژیم خلاصه میکنم.

    اول از همه باید گفت که این برنامه یک رژیم نیست بلکه برنامه تغییرات برای بهبود و سلامتی است. هر چیزی که حذف شده برای آن جایگزین داده ام و بنابراین شما از چیزی محروم نشده اید بلکه فقط تغییر نموده اید در ضمن این برنامه ف بر اساس سخنرانیهای اساتید گرامی آقایان جمشید خدادادی و دکتر حسین روازاده و همچنین تجربه های شخصی اینجانب ( مهدی سیگاریان وفا ) است و خود من مدت یکسال است که این برنامه را رعایت میکنم و شاهد خیر و برکات آن در زندگی خود و خانواده ام هستم

    سعی میکنم خلاصه نویسی کنم اما اگر در جایی از برنامه دچار ابهام شدید و دلیل آن را خواستید بصورت پیام برایم بنویسید تا جواب بدهم.

    شروط برنامه !

    در ابتدا باید گفت که این رژیم سه تا شرط داره که اول باید آنها را بپذیرید و بعد بروید سراغ رژیم غذایی:

    شرط اول : به هیچ عنوان از غذای خود کسر نکنید و هر چقدر دلتان میخواهد بخورید!!!!! ( اگر قبول کردید بروید سراغ شرط بعدی و اگر قبول ندارید باید بگویم که شما برای تغییر هنوز آماده نیستید! )

    شرط دوم : به هیچ عنوان لازم نیست فعالیت و فشار فیزیکی اضافی بر بدن خود با نام ورزش وارد نمائید!!!! ( اگر قبول کردید بروید سراغ شرط بعدی و اگر قبول ندارید باید بگویم که شما برای تغییر هنوز آماده نیستید! )

    شرط سوم : رژیم و تغییرات را رعایت کنید! ( این از همه سخت تره ..... آیا همه شروط را قبول میکنید؟؟؟ )

    پاسخحذف
  2. جویدن : غذای خود را 50 بار بجوید و بعد فرو برید ...... همین کار ساده تا 10 کیلو از وزن شما را متناسب میکند ..... در ابتدا کمی سخت است میتوانید تعداد جویدن خود را با انگشت بشمارید

    خوردن نمک : بر خلاف تمام چیزهائی که تا به حال شنیده اید باید بگویم که هر چقدر که میل دارید نمک بخورید اما نمک ید دار ممنوع است! ......... نمک ید دار در واقع یک ماده شیمیایی است که باعث رسوب در کلیه ها و افزایش فشار خون میشود و ید آن از بدن خارج نمیشود و برای همین ضرر دارد ........ نمک مصرفی شما باید از سنگ نمک تهیه شده باشد ..... به سوپر مارکتها رفته و نمک دریا و یا نمک سنگ ( همان نمکی که بصورت تکه های درشت است و برای خیس کردن برنج بکار میرود ) را تهیه ، آن را آسیاب کرده و میل کنید ..... زیاده روی نکنید ...... نمک دریا علاوه بر اینکه دارای ید میباشد ، دارای منیزیم ، فسفر و املاح معدنی مفید برای بدن نیز هست و اگر بدن به این املاح احتیاج نداشت ، به راحتی آنها را دفع میکند و در بدن رسوب نمیکند. از آنجائی که ای نمک خوب است نه تنها باعث افزایش فشار خون نمیشود بلکه آنرا کم میکند! ....

    نوشیدن آب : آب لوله کشی بدلیل استفاده از وایتکس و فلوراید برای ضدعفونی کردن آن بسیار مضر است . بهترین آب ، آب باران – آب چاه و قنات است و اگر به این آبها دسترسی نداشتید آب را در ظروف مسی و یا برنجی بجوشانید و بعد از خنک شدن بنوشید. اگر هم ظرف ندارید حداقل کاری که میتوانید بکنید جوشاندن آب است ...... نیم ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا میتوانید آب بنوشید و در حین غذا و بعد از آن بدون گذشت زمان ، آب نوشیدن ممنوع است. اگر غذا را خوب بجوید تشنه نخواهید شد

    روغن : تمام روغنهای صنعتی ضرر داره زیرا طبع آنها پائیزی است و خیلی از آنها روغن خالص نیست و با روغن ماشین مخلوط میشود! ..... یک مثل ساده : یک کیلو تخمخ آفتابگردان 2500 تومان است اما یک شیشه روغن آفتابگردان یک لیتری 1500 تومان است. برای بدست آوردن یک لیتر روغن، بیشتر از یک کیلو تخمه آفتابگردان لازم است. چگونه است که یک لیتر روغن آفتابگردان از یک کیلو تخمه آفتابگردان ارزان تر است؟؟؟؟ ................. روغن خود را عوض کنید تنها روغنهای مفید برای خوردن روغن کنجد – زیتون ( بو دار ) و روغن دنبه ( گوسفند – کوهان شتر – گاو) است و غیر از این روغن مفید دیگری وجود ندارد!

    گوشت : خوردن و مصرف زیاد گوشت ممنوع است. اصولا هیچ غذایی را هر روز نباید خورد. خوردن گوشت گاو ممنوع است زیرا این گوشت باعث بیماری میشود. از آنجائی که گوشت گوساله در قصابی های شهرمان یافت نمیشود ، خوردن گوشت گوساله هم ممنوع است. تنها گوشتهایی که میتوانید بخورید گوشت شتر و گوسفند میباشد.

    مرغ : خوردن گوشت این پرنده هم ممنوع است . یادمان باشد در اسلام از مرغ بعنوان خوک پرندگان یاد شده. بجای مرغ از گوشت خروس استفاده نمائید. برای شناخت گوشت خروس باید گفت که خروس در انتهای بدن خود چذبی ندارد و در قسمت کمرش از داخل دو عدد تخمک دارد.

    سرخ کردن غذا ممنوع : وقتی غذایی را سرخ میکنید در حقیقت به ساختار آن ضربه میزندی و آنرا از حالت طبیعی خارج میکنید مثلا در کجای دنیا پیاز سیاهرنگ وجود دارد که شما پیاز داغ درست میکنید؟؟؟؟؟ .......... میدانم که ترک کردن این کارسخت است .... انتظار ندارم که بطور ناگهانی این عادت را ترک کنید ..... میتوانید نصف غذا را سرخ کرده ( مثلا پیاز داغ) و نیم دیگر آن را بصورت خام در غذا ریخته و بپزید

    میوه و سبزی : میوه ها را در فصل خود بخورید و اگر نوبر و تازه باشد خیلی بهتر است. مثلا خوردن هندوانه در شب یلدا کار غلط و مضری است که آن را جایگزین خوردن انار کرده اند

    اغذیه و قنادی : کلیه لوازمی که در مغازه های ساندویچی و قنادی میبینید برای شما حرام است! ( انواع شیرینی - شکلات – قهوه – کاکائو – انواع سس – انواع نوشابه و ماالشعیر – کالباس – سوسیس – همبرگر – پیتزا – پنیر پیتزا – ماکارونی – دوغ و ... ) ...... میتوانید از دستورات آشپزی که در گروه داده ام و از جایگزین مناسب آنها استفاده کنید ..... در تغذیه سنتی برای انواع سسها و کالباس و سوسیس جایگزین داریم ..... غذاهای رشته ای هم باید از آرد سبوس دار تهیه بشوند تا مورد تائید باشند

    پاسخحذف
  3. خوردن و استفاده از این اقلام نیز در زندگی شما ممنوع است : شیر پاستوریزه ( بجای آن شیر خام را گرفته و بجوشانید و میل کنید) – رب گوجه فرنگی ( بجای آن گوجه فرنگی تازه و یا گوجه فرنگی خشک شده مصرف کنید) – چای سبز و سیاه ( بجای آن از دمنوش های بسیار متنوع گیاهی استفاده کنید ..... یادمان باشد که چای گیاهی است که حتی خر و گوسفند هم آن را نمیخورد و تنها دشمن چای انسان است) – پفک ، چیپس ( بجای آن از چیپس های سنتی و سالم و یا خشکبار استفاده کنید) – بیسکوئیت و کیک – ساندیس ، رانی و انواع آبمیوه های صنعتی – آب معدنی – نان باگت و نان سفید ( نان باید سبوسدار باشد .... یادمان باشد هر چه رنگ نان تیره تر باشد آن نان سالم تر است) – ماست ( ماست باید چکیده باشد از خوردن ماست تازه پرهیز کنید) – قند و شکر ( بجای آن از توت – خرما – عسل – شیره انگور و نبات استفاده کنید) – پنیر ( این غذا مخصوص شام است و در روز مصرف نکنید و آنرا با گردو و یا کشمش مصرف کنید و از خوردن آن به تنهایی پرهیز کنید)

    این مواد غذایی را به سبد غذایی خود اضافه کنید: کنجد سبوس دار ( بصورت معمولی و یا بوداده در غذاها ریخته و مصرف کنید هیچ طعم و رنگ خاصی ندارد و بنابراین در تمام غذاهای آبکی مانند خورشت ها و آبگوشتها و انواع خوراکها به راحتی اضافه میشود ..... تفاوت کنجد سبوس دار با کنجد سفید در این است که کنجد سفید هیچ خاصیتی ندارد اما کنجد سبوس دار بسیار مقوی و مغذی است ) – سبوس گندم (در غذاها ریخته و مصرف کنید هیچ طعم و رنگ خاصی ندارد و بنابراین در تمام غذاهای آبکی مانند خورشت ها و آبگوشتها و انواع خوراکها به راحتی اضافه میشود ... این ماده باعث هضم ساده و تقویت معده نیز میباشد ) – سیاه دانه ( این دانه تنها ماده غذایی جهان است که حتی مرگ را به تاخیر می اندازد ) – زیره – عرقیات گیاهی - دمنوش های گیاهی – ارده ( مقوی ترین و خوشمزه ترین صبحانه دنیا را تجریبه کنید .... این ماده با عسل و شیره انگور بسیار خوشمزه است و با ان میتوانید شکلات صبحانه به روش سنتی نیز تهیه کنید ...... حلوا ارده که در بازار است مضر است ) – عسل – نمک دریا – نعل اسب و کفگیر آهنی یا حسوم ( دوستانی که دچار مشکل فقر آهن هستند و به نوعی قرص آهن مصرف میکنند وقتی آب غذاشون در حال جوشیدن است یک تکه آهن که معروف به نعل اسب است و یا کفگیر آهنی را در آن قرار داده تا یونهای آهن آزاد شده و غذای شما سرشار از آهن شود و شما از شر این بیماری خلاص شوید .... استفاده از ظروف مسی را فراموش نکنید)

    پاسخحذف
  4. 100عكس ديدني از ايران
    به نقل از مجله LIFE
    http://images.google.com/images?hl=fa&tbs=isch:1&ei=pBosTbWcDcaAlAe9-d2zCQ&q=iran+source:life&sa=N&start=0&ndsp=20

    پاسخحذف