کل نماهای صفحه

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

30000 تومان

با سلام... بعد از یه عمر می خوام یه چیزی تو این وبلاگ بنویسم. خدا کنه که سنگ آسمانی نازل نشه...

نمی خوام ناراحتتون کنم اما بعضی وقتا که برای خودمون خرج های بزرگ می کنیم خوبه که یکم به فکر کسانی باشیم که الآن پول ندارند. نمی گم که از خورد و خوراک خودمون بزنیم. یا مثلا به خودمون سختی بدیم اما بعضی خرجها هستند که به جایه این که برای ما سودی داشته باشند زیان هم دارند. مثلا خرج برای خریدن سیگار، خوردن Fast food و ... . 
(خواستم بگم سرتونو درد نیارم و برم سراغ اصل مطلب اما چون من خیلی دیر به دیر آپ می کنم خوبه که ادامه بدم.)
خوب دیگه کم کم کم کم ( تعداد زیاد کم ها اشاره به این دارد که آنقدر ها هم کم نیست) داریم برای عید آماده می شویم (حدود 60روز) خوب اولین چیزی که می آد تو ذهنمون خرید لباس های عید است . بنده به عنوان یک شاگرد تنبل سال اول دبیرستان پس از سال ها  تحقیق و تلاش فراوان فهمیدم که اگر الآن برای خرید لباس عید اقدام کنیم خیلی (بیشتر از خیلی) به صرفه است و باعث می شود که نه تنها اقتصاد خانواده و جهان رشد کند بلکه باعث رشد اقتصاد تمام کهکشان راه شیری نیز می شود( حرفم خیلی هم شم جدی بود) . حالا چرا؟ به دو دلیل 1.در این زمان قیمت ها ارزان تر است ( منظور: فروش استثنایی  عید با قیمت های کم ماده لبنی به نام کشک می باشد) 2. در آن موقع لباس های غیر مرغوب تمام بازار را پر می کند.  این بود حاصل سال ها تلاش بی وقفه من.
حالا قبل از این که بریم سر اصل مطلب یَک (با فتحه بر روی یَـ خوانده شود) خاطره براتون وگووَم . یَک روز نزدیکای عید داشتم تو خیابون راه می رفتم ییهو یکی اومد بهم گفت شما شبیه برد پیتید(Brad pitt) . 
منم بهش گفتم : اوهوویی در پیت خودتی .
- نه بابا گفتم برد پیت اسم بازیگره .
-هر چی باشه در هر صورت خودتی
-باشه بابا خیلی شبیه آنجلینا جولی هستید 
-اوهووویی این سیبیلارو نمی بینی من پس از سال ها حق مردمو خوردن و زیرآب مردمو زدن و متوسل شدن به هر کاری برای کسب قدرت و کشیدن انواع مواد مخدر به مقام مردی رسیدم اونوقت تو رو من اسم زن می زاری ای بی چشم و رو... ( این تیکه ای بود به مرد های امروزی و یاد آوری متن شعری از رپر بنام ش. ن که می گه : ما که از مردی مردیم و چیزی ندیدیم تو کتاب اسم رستم و فقط شنیدیم)
- باشه بابا تو جانی دپ . به نظر من جانی دپ باید بیاد از تو امضا بگیره.
-آهان حالا این شد یه حرف حساب. بگو چی کار داری؟
- می خواستم یه لباس کم یاب که هl ارزش شما ( جانی دپ ) هست بهتون بفروشم فقط باید لباسای روتونو در بیارید که من لباس هم سایز شما رو پیدا کنم آخه می دونی چیه این لباسا خاطر خواه زیاد داره اگه بخوام بدم تنت کنی تا اندازتو پیدا کنی ممکنه لباسارو بقیه مردم بیان بدزدن.
من با خودم فکر کردم که پس لباسای با ارزشیه و حرف اونو قبول کردم اما چشمتون روز بد نبینه وقتی لباسامو بهش دادم او لباسارو گرفت و فرار کرد بعد از چند روز اون لباسرو تو تن یکی از دوستام دیدم . گفت که 999999 تومان (خیلی) پولشو دادم . منم از اون موقع فهمیدم که نزدیک عید نه تنها لباس های دست دوم بلکه دزدی هم با قیمت های بالا به فروش می رسه

خوب احساس می کنم که دیگه حسابی سرتونو درد اوردم. پس می رl سر اصل مطلب:

۴ نظر:

  1. سلام محمد تقي جان
    راستش را بخواهي ، ظاهرا من ادبياتم خيلي نم كشيده .چون زياد نتونستم از متني كه نوشتي سر دربيارم. اون قضييه كه نوشتي تا اونجا كه من فهميدمو احساس كردم.نميت.نه خاطره باشه .چون كمي باور كردني نيست .البته شايد هم من درست نفهميدم. بهرحال ..آخرش اما منظورت را اگر اشتباه نكنم فهميدم كه براي محك است
    به گمانم پارسال هم چنين مطلبي نوشته شده بود وبه گمانم من باز مخالفت كردم. اگر نه خوب الان نظرم را ميدم
    البته اين حس انسان دوستي تو واقعا قابل تقدير است واي كاش همه همسن وسالهاي تو هم مثل تو فكر كنند. اما تبليغ براي جائ مشخص ، به نظرم اگر نشود بهتر است. چون ممكن است شما يك نفر در نزديكي خودتان بشناسيد كه واقعا نيازمند است. حتي نيازمندتر از كساني كه تحت سرپرستي جائي قرار دارند. پس بيا بگوئييم هركس ميتواند به هركسي كه ميشناسد كمك كند. هر بچه ائي در هر جا
    تا آنجا كه من ميدانم كمك به اين مراكز زياد است. اما هستند كساني كه هيچ كمكي ندارند.
    بهر حال فكر هوب تو در نزديكي سال نو ، واقعا زيبا ست.ممنون.
    در ظمن در وبلاگ فعالييت بيشتري داشته باش

    پاسخحذف
  2. باسلام خدمت خانم ایازی و ممنون از توصیه هاتون...!
    بله کاملا حق با شماست.

    چشم سعی می کنم فعالییت بیشتری داشته باشم.!

    پاسخحذف
  3. سلام
    يكي از اصحاب كهف از خواب هزار ساله بيدار شد.و سري به وبلاگ زد و موجبات خوشحالي ما را فراهم كرد.
    گويا اين يار عزيز هنوز كاملا بيدار نشده، آبي به صورت نزده .قلم بر كف گرفته و بي مهابا شروع به نگاشتن نموده.
    البته اين كاملا طبيعي است.حرفهايي يك هزاره در دل ادمي مانده باشد.
    با اميد به انكه مطلب بعدي موكول به هزاره چهارم نگردد.

    پاسخحذف
  4. با سلام خدمت آقاي محمد تقي به نظر ميرسه امتحانات ترم روي شما تاثير مثبت گذاشته اميدواريم شما را فعالتر ببينيم

    پاسخحذف